Kada se govori o sadržaju na internetu misli se na sve oblike sadržaja: tekstualni, foto, video, grafički, animirani, itd.
U ovom tekstu ćemo se osvrnuti na pisanje promotivnog tekstualnog sadržaja za web.
Prije svega je dobro napraviti skicu sa osnovnim natuknicama i poveznicama gdje će se na stranici pojedini sadržaj objaviti.
1. Sadržaj treba biti relevantan i točan
Osim gramatičke i pravopisne ispravnosti, tekst na vašoj stranici treba biti točan u smislu podataka koje objavljujete. Izbjegavajte preuveličavanje, nepotpune, neprovjerene, neistinite i općenito netočne informacije. Način na koji je napisan tekst govori o ozbiljnosti Vas kao osobe ali i vašeg posla.
Tekst treba biti relevantan odnosno vezan uz Vas i Vaš posao. Poželjo je da u tekstu koristite ključne riječi po kojima će Vas posjetitelji pronaći preko tražilica. Tu je isto bitno imati mjeru.
Tekst mora biti smislen i jednostavan za čitanje “običnim” ljudima a u tom slučaju će biti takav i tražilicama. Izbjegavajte pretjerano ponavljanje ključnih riječi.
2. Sadržaj na web stranici treba biti čitljiv
Čitanje web stranice se razlikuje od čitanja knjige ili novina. O tome ima nekoliko kvalitetnih studija, pa ako Vas više zanima o tome na dnu ovoga teksta ćete naći linkove o tome. Ukratko radi se o tome da većina posjetitelja ne čita detaljno, nego traži konkretnu informaciju skenirajući tekst.
U slučaju da pišete sadržaj za web stranice Vaše tvrtke ili nekakav sličan promotivni sadržaj za web bitno je da takav tekst bude: jednostavan, sažet i razumljiv.
Na onome tko Vam radi stranice je da takav tekst napravi i čitljivim. To znači da sve stranice budu unificirane i da je zadržan konzistentan dizajn. Da su fontovi usklađeni i čitljivi, kao i elemnti teksta kao što su naslovi, podnaslovi, itd. Ovdje se radi ustvari o osnovnim dizajnerskim postulatima koji profesionalci već poznaju.
3. Sadržaj treba biti konkretan i zanimljiv
Vaši posjetitelji ustvari traže informaciju. Vi im tu informaciju morate dati i nije problem ako je nekoliko puta i ponovite, ali je bitno zadržati mjeru. Ako imate puno teksta raščlanite ga na odlomke i paragrafe.
Prednost internet stranice je što se informacije mogu kategorizirati i distribuirati na cijelu internet stranicu.
Izbjegavajte korištenje nerazuljivih stručnih izraza ili ih barem probajte pojasniti. Nemojte pokušavati impresionirati svoje posjetitelje sa tehnikalijama osim ako tekst nije namijenjen stručnom krugu ljudi.
Dobro napisan i relevantan tekst će pomoći i vašim posjetiteljima jer će dobiti tražene informacije ali će pomoći i internetskim tražilicama da tekst sa Vašeg weba indeksiraju što će Vam u konačnici pomoći da se dobro rangirate za pojedine ključne riječi.